måndag 5 juli 2010

Alla gör på sitt sätt

Jag följer Alex Schulmans blogg och idag skrev han ett inlägg om de kommentarer han ibland får om hur han och hans blivande fru (som också skrev om detta idag) sköter deras dotter Charlie. Det är fantastiskt intressant hur folk orkar lägga sig i varenda liten detalj. Men å andra sidan har de valt att visa upp så pass mycket av deras liv i bloggen så de får nog också räkna med en hel del kritik av förståsigpåare.

Ibland kan man stöta på någon sådan, och det kan man göra var som helst, som har åsikter om hur man har vagnen, vilken sorts bil man har, varför man ibland låter barnet gråta, och så vidare. Katrin skriver också om detta.

När vi är ute i solen har Love inte alltid på sig solhatt. Han har heller oftast inte på sig långbyxor och långärmat under sommaren, det måste ju vara förskräckligt att ha det i den här värmen. Och han har oftast inte skor på sig i parken. Han får smaka av de flesta saker som vi äter, även bullar och annat innehållande socker och han får ibland kex som litet mellanmål eller distraktionsmoment eller för att ha något att göra en liten stund. Vi gör inte enligt mallen hela tiden men jag hoppas och tror att det är det bästa för vår lille Love. Och det måste ju vara förfärligt jobbigt att göra 100% "rätt" hela tiden som förälder. Jag tror förresten inte att det går, till slut orkar man inte hålla på att vara "perfekt". Alla gör på sitt sätt och det får man acceptera. Jag hoppas inte att jag uppfattas som en sån där förståsigpåare som har åsikter om hur andra i min närhet gör med sina barn, jag vill verkligen inte vara en sån.

Inga kommentarer: