tisdag 19 juni 2007

Bröllop och livlinor

Än har vi inte gift oss men jag känner mig som värsta proffset när det gäller bröllopsförberedelser. Det går att ägna mycket tid åt detta och det är precis vad jag har gjort den senaste tiden. Så mycket att jag inte fattar hur man skulle kunna jobba heltid samtidigt... Kanske jag ska fundera på att bli "wedding coordinator" i framtiden, måntro om det är rätt jobb för en person med beteendevetenskaplig utbildning kombinerat med kriminologi?

Tur att det finns livlinor man kan använda sig av mitt i bröllopsstressen. Sagt och gjort, igår ringde jag en vän. Problemet var bara att vännen somnade i luren mitt under pågående telefonsamtal... Tog således nästa livlina, "fifty-fifty", och sållade enkelt bort några mindre bra alternativ. Tredje livlinan "fråga publiken" är tyvärr inte tänkbar i detta skede, det är alldeles för kort tid kvar för att involvera en massa människor i mindre beslut. Ni vet, ju fler kockar desto sämre soppa...

Alla bitarna börjar hur som helst sakteligen falla på plats och nu är det 12 dagar kvar till bröllopet. Ska återgå till att skriva vigselprogram och scanna in bilder. Ta hand om varandra!

Inga kommentarer: