söndag 3 juni 2007

Dagen efter...möhippan

I helgen hade jag världens bästa möhippa! Hela lördagen och långt in på söndagen var en enda stor fest med flera av mina bästa vänner. Dagen inleddes med kidnapping hemma hos mig vid 10-tiden där en blivande brud i chock iklädd ögonbindel, tiara och slöja blev förd till Centralbadet där vi badade i olika pooler och bastade. Hur mysigt som helst. Därefter var det picknick ute i det fina vädret i Observatorielunden med en väldigt god pastasallad och lådvin. Sedan avfärd till nästa stopp vilket var en musikstudio där jag fick spela in en låt. Jag kan tyvärr inte avslöja vilken låt det är – man får hålla sig till bröllopet för den spelas med största sannolikhet upp då. Det var hur kul som helst att sjunga och spela in låten! Jag var lead singer och de andra tjejerna körade. Taxi till nästa anhalt, Cliff Barnes där det var middag med hamburgare. Därefter blev det efter brudens önskemål (och kusinerna) fotboll hemma hos bruden och därefter leken ”jag har aldrig” vilket renderade i många, långa och intressanta diskussioner… Festen fortsatte på Undici där vi drinkade och dansade. De flesta tjejerna droppade av vid 2-tiden men vi var tre stycken kvar ”ända in i kaklet” som gick vidare till Neu där vi stannade ett par timmar. Vi promenerade hem och var väl hemma vid 5-tiden och kom i säng efter 06.30.

Jag hade verkligen inte kunnat önska mig en bättre möhippa! Så ett stort tack till Camilla, Martina, Jeanette, Jessika, Johanna, Cissi och Louise! Och jag vill givetvis säga ett särskilt tack till min brudtärna Camilla som fixat det mesta, det går inte att ha en bättre bästa vän!

Och förresten, tack så väldigt mycket för att det inte blev fallskärmshoppning eller något liknande. Även om jag inte trodde att ni skulle utsätta mig för det kunde man aldrig vara helt säker efter det där konstiga telefonsamtalet jag fick i början på veckan, men mina reaktioner på det har säkerligen renderat i många skratt...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vikken dejlig dag ni verkar ha haft. Och så fick du se fotbollen också...

http://blogg.passagen.se/thojoteji

martina sa...

haha! fallskärmshoppningen får vi spara till nästa gång. tack för en underbar dag! Puss.

Anonym sa...

Det var verkligen en härlig dag på alla sätt o vis, mest tack vare alla underbara tjejer som var med...fast att gå in i en glasvägg var ju lite onödigt för min del!!!Hade behövt min "första hjälpen kit" väska som jag fick i födelsedagspresent=)/Brudtärnan, även kallad "the nose" numera.

LINROJ sa...

Ja eller hur, fallskärmshoppningen tar vi vid ett annat tillfälle! =)

Och till brudtärnan: Otur har vi väl allihopa ibland, men din näsa verkar särskilt otursförföljd ;)