tisdag 23 oktober 2007

First time second hand

Har i lördags handlat kläder på Second Hand-affär för första gången i mitt liv, en cool Adidas wct-jacka från 90-talet. Jag har tidigare varit mot detta, tyckt att det känns konstigt att ha på mig kläder som någon annan, okänd människa har haft på sig. Det har liksom känts lite intimt på något sätt. Men många handlar sina kläder enbart där, och de verkar ju må bra av det, så varför skulle inte jag kunna göra det? Och det är ju inte direkt underkläder det är frågan om... Min kusin Martina handlar t ex merparten av sina kläder på sådana affärer. Det gäller också att ha ett särskilt öga för att hitta de rätta plaggen och att ha tid och lust och titta igenom allt för det är inte alltid kläderna hänger strukturerat. Jag har definitivt inte tillräckligt med tålamod för att göra det så det kommer att inte bli någon syssla som jag kommer att ägna mig åt särskilt ofta eller mycket i framtiden. Men kanske att jag någon gång kan slinka in och titta litegrann...

Inga kommentarer: