torsdag 8 november 2007

Första snön och leverpalt

Jag vet att det är ganska många människor som läser min blogg. Men jag saknar era kommentarer. Skriv gärna, kommentera vad som berör er eller vad ni tänker när ni läser det jag skrivit.

Idag har första snön fallit i Luleå och det hann komma ett par centimeter under dagen. Snön gör allt mycket ljusare och det känns genast trevligare än när det är alldeles kolsvart ute. Däremot ställer ju snön till en del problem med halka för gångare, bilister och allehanda trafikanter. Och det behöver ju inte heller komma så mycket kan man tycka...

Idag har jag ätit en norrbottnisk delikatess, leverpalt med fläsk! Mamma lagar fantastiskt goda så det är en rätt som jag beställer ofta när jag är hemma på besök. Leverpalten är i mitt tycke helt överlägsen den mer vanliga, traditionella palten. Jag ska försöka ta receptet av henne och skriva ner det på bloggen så småningom.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Linda!
Jag håller med dig angående leverpalten mums!Men vädret fy va trist.Ha de bra hälsar Barbro