onsdag 21 november 2007

Imorgon är det Amsterdam

I måndags fick jag äntligen antibiotika mot min efterhängsna sjukdom. Diagnosen var bihåleinflammation. Än har jag inte märkt några större förändringar, har fortfarande ont i huvudet, täppt näsa och hosta men jag hoppas verkligen att det sakta men säkert ska bli bättre. Jag har nämligen varit sjuk i sex veckor nu och det är verkligen ingen höjdare.

Dessutom åker vi till Amsterdam imorgon och då kan det ju vara trevligt om man är något sånär frisk så man orkar göra nå't. Inte för att jag har något emot hotellweekends och bara ligga på hotellrummet och mysa och slappa, det kan jag mycket väl ägna mig åt men det är självklart kul att se litegrann av sta'n när man väl är där.

Undrar förresten hur kul det är på en skala att flyga med bihåleinflammation. Har för mig att jag har gjort det en gång och det var ingen höjdare. Inför landningen sprängde huvudet som att det skulle gå sönder.

Ikväll är det dags för avgörande i EM-kvalet och jag förväntar mig att Sverige klarar av att ta sig dit. Klarar man inte att ta poäng hemma mot Lettland då är man kanske inte värda en EM-plats.

Och vad gäller hockeyn inser jag att Luleå inte har ett tillräckligt bra lag för att ligga särskilt mycket högre upp än de gör idag. Jag kan inte sätta fingret exakt på det men det verkar brista på flera områden; målvaktsspel, försvarsspel, anfall, kämpaglöd, power- och boxplay. Det finns nog inte en match där allt detta har fungerat felfritt samtidigt. Som supporter har man nog en tendens att se till de positiva sakerna och nånstans tror man och hoppas att det bara kan bli bättre. Men tänk om det inte blir bättre? Hur som helst så räcker det nog inte att hacka sig fram med ett snitt på drygt en poäng per match. Ser man till förra säsongens tabell hade det räckt till en elfte plats. Och det verkar bli ungefär lika jämnt den här säsongen.

1 kommentar:

Anonym sa...

hejsan Linda!!!!
Grattis på födelsedagen!!!!!!!! Hoppas ni har det bra i Amsterdam o att din bihåleinfl. har börjat gå över! Kram Elle