onsdag 11 juni 2008

Kanonstart x 2

I helgen var vi ute i stugan för första gången, och vilken start vi fick! Vädret var kanon, 25-30 grader hela tiden. Min kusin och hennes sambo var våra första gäster där ute så nu har de mutat in gäststugan. Vi får väl se vad våra goda vänner som för tillfället är utomlands säger om det... Det får nog bli så att ni helt enkelt får samsas om den. Men snart har vi ju förhoppningsvis en våningssäng inne i "storstugan" också så då är det nog inga problem.

Det är en härlig känsla att bara kunna öppna dörren på morgonen och gå direkt ut och sätta sig och äta frukost. Sedan är det ju ingen nackdel att man kan grilla hur mycket man vill. Jag har redan börjat fundera på grillrecept inför kommande helg... Ska lägga ut några bra tips här så småningom.

Igår spelade Sverige sin första match i fotbolls-em, och det blev en kanonstart. Vilket mål av Zlatan! Nu kan Sverige spela mer avslappnat mot Spanien på lördag. Jag konstaterar att när Sverige spelar stora mästerskap i fotboll syns det betydligt fler svenska flaggor och tröjor än i samband med nationaldagen. Fotbollen får fram det nationalistiska i oss! Heja Sverige!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för senast! Det blir nog konkurrens om gäststugan, skulle jag tro. Er stuga är verkigen mysig och ligger så fint.

Apropå er döda-insekter-mojäng och då menar jag inte snigelsaxen så bifogar jag en länk till ett sevärt klipp om hur de känns... http://mittklipp.aftonbladet.se/app/viewMovie.action?id=6787

Kanske något att prova på midsommarafton?

LINROJ sa...

Oj oj, pax att inte testa insektsdödargrejen - först iaf! ;)