söndag 9 maj 2010

Besviket återbesök

Vi hade ganska höga förväntningar inför fredagens middag på Gondolen men de infriades inte. Förmodligen lever Gondolen vidare på sitt goda rykte och sin fantastiska utsikt men någon matmässig upplevelse bjöds vi inte på, tvärtom.

Först och främst fick vi inte bröd förrän förrätten kom in och det tog ca 40 minuter. Jag hade efter moget övervägande valt hälleflundra till förrätt. Hälleflundra är min favoritfisk om man tillagar den på rätt sätt. Gondolens sätt att tillaga den på var inget annat än ett klockrent stolpskott. Jag serverades en kylskåpskall, torr bit fisk med trista tillbehör i form av betor. Citronkrämen till var det minst dåliga. Maken tog sparris med skinka, betydligt roligare än min förrätt...

Vid varmrättsvalet velade jag också: lamm, kalvinnanlår eller ungtupp. Maken tog ungtupp så jag satsade efter servitrisens rekommendation på kalvinnanlår. Det skulle jag inte ha gjort. Köttet var lite segt. Potatistillbehöret skulle innehålla anklever men det märkte jag inte av. Det var helt enkelt en tråkig rätt. Makens ungtupp var bättre men inte på något sätt superbra.

Personalen kändes inte särskilt uppmärksam eller kunnig. Vi överlät vinvalet på dem men fick inte någon särskild förklaring till varför de valde som de gjorde.

Det lär dröja innan vi besöker Gondolen igen för att äta...

Inga kommentarer: