onsdag 5 maj 2010

Ditt och datt

I helgen var vi i stugan. Vädret blöd på blandad kompott, mest tråkigt, men också lite fint på söndag. Självklart blev det flera grillningar! Karrékotletter fredag, hemgjorda hamburgare till lördagslunch och hängmörad entrecote till lördagsmiddag. Hem ganska tidigt på söndag - träff med mammagruppen inklusive alla pappor i Tegnérlunden. Mycket trevligt.

Love har blivit mycket mer verbal - eller åtminstone så låter han helt plötsligt mycket mer. Det är mycket dadada och papapa och andra gutturala ljud. Han är skitsöt när han tar till den mörka rösten, rynkar sina ögonbryn och samtidigt bankar något i bordet eller golvet.

I måndags var jag hem till en kompis som är relativt nybliven mamma, igår var det mammagrupp i parken och idag ska en före detta arbetskamrat komma på besök. På fredag kommer mina svärföräldrar så då blir det middag för mig och maken på Gondolen. Lördag barndop, Loves kusin Tuva ska döpas i Adolf Fredriks kyrka. Undra om Love blir döpt nån gång? För mig har det inte varit så jätteviktigt och det är väl därför det inte blivit av antar jag. Maken tycker det är viktigare men hans förmåga att ta tag i såna där saker och boka nåt är ytterst begränsad så det blir nog inget.

Ganska "fullt upp" med andra ord och man bokar ju inte gärna in mer än en sak per dag nu när man är "ledig". Varför skulle man?

Inga kommentarer: