torsdag 24 juni 2010

Midsommar

Imorgon är det midsommarafton. Den ska firas i stugan tillsammans med mina svärföräldrar. Midsommar är för mig en av årets viktigaste högtider tillsammans med julen. I övrigt är jag inte så brydd om t ex påsken - annat än att man får några dagar ledigt då. Förra årets midsommarafton var en aning annorlunda. Det var den 19 juni, två dagar efter det att Love hade kommit in i vår familj, och den firades på BB Stockholm - men de hade i alla fall midsommarmeny där.

Årets midsommarmat består av sillunch på dagen och grillat (självklart) lite senare. På menyn står ribs med cole slaw, bertilsås och färskpotatis i ugn. Det vattnas redan i munnen när jag tänker på det. På lördag blir det hängmörad entrecote med avocadobearnaise och tomat- och vitlökspotatis. Mumma!

Det verkar dessutom bli fint väder och det gör ju inte saken sämre.

Eftersom svärföräldrarna är här ska de vara barnvakt på eftermiddagen och då ska jag passa på att åka och storhandla. Skönt med lite egen tid...

Inga kommentarer: