måndag 5 maj 2008

Berätta inte för någon!

Kul missförstånd på mataffären.
- Vad heter den här grönsaken? frågar kassörskan.
- Savoykål. svarar jag (det råkar vara första gången i mitt liv som jag handlar det).
Jag ser hur kassörskan bläddrar frenetiskt för att hitta rätt kod till savoykålen. Det gör hon inte. Hon slår in frukt och grönt fem (5) kronor. Egentligen skulle väl kålen ha kostat 20-25 kronor. Medans hon fipplar med kålen säger jag att vi har bokat en hyrfilm som ska hämtas ut i hennes kassa.
- Berätta inte för någon! säger kassörskan när hon gjort klart med kålen och börjat ta fram min hyrfilm.
- Mmmm...svarar jag. Och tror att hon menar kålhistorien.
Det visar sig att filmen vi hyrt heter "Berätta inte för någon". Fånigt missförstånd. Minne som en guldfisk.

"Berätta inte för någon" är en välgjord fransk thriller baserad på Harlan Cobens bok med samma namn. Jag kan absolut rekommendera den!

Inga kommentarer: