torsdag 15 maj 2008

Förnedrings-TV på hög nivå

Programmet Sanningens ögonblick på Kanal 5 måste vara det värsta i förnedringsväg som visas på tv just nu. Jag kan inte förstå varför man över huvud taget väljer att delta i programmet. Det måste ju vara desperata människor som är ute efter pengar som de har en mycket liten chans att vinna. Jag kan inte heller förstå varför Pontus Gårdinger väljer att vara programledare för ett sådant pinsamt program. Och till sist kan jag inte förstå vem som tittar på det.

Nu tänker säkert vän av ordning att "ja men du tittar ju eftersom du vet hur dåligt det är" men så är inte fallet. Jag har tittat 10-15 minuter innan jag fick nog. Då tänker säkert någon annan "om du inte ser hur kan du då veta att det är dåligt" och på det kan jag bara svara att vissa saker behöver man inte se så länge innan man vet.

Inga kommentarer: