söndag 23 november 2008

Madagaskar 2

Födelsedagen fortsatte på bio. Vi såg Madagaskar 2. Sannolikheten var mycket stor att vi var de enda i biosalongen som inte var och såg filmen tillsammans med ett barn i förskoleåldern... Hur som helst, Madagaskar 2 är klart sevärd även om ettan självklart var bättre. Recensionerna av tvåan har emellertid varit blandade. Jag hörde Radio Stockholms bedömare som sa att den inte hade någon riktig handling. Men jag undrar om en sådan här film verkligen behöver en riktig handling. För mig räcker det bra med en bunt söta djur som gör söta saker tillsammans! Man kan ju inte börja ifrågasätta logiken av att lejon umgås med zebror, flodhästar och giraffer om vartannat. Och inte heller att pingviner agerar både sjömän och piloter. Man får bara se och njuta!

Ettan är faktiskt en av de bättre filmer jag sett, och jag har sett den upp emot fem gånger. Ett favoritklipp från ettan är framförandet av "I like to move it", det är riktigt häftigt!

Inga kommentarer: