måndag 17 november 2008

Thai Lemongrass Restaurant

Efter hockeyn i lördags skulle vi ta med mina föräldrar vill vårt stammisställe, Texas Smokehouse. Det brukar vanligtvis inte vara något problem att få bord där om man är ute i god tid, dvs före kl. 19.00. Denna lördag var det dock det. Särskilt svårt blir det också om man är sju personer...

Vi hamnade istället på Thai Lemongrass Restaurant på Kungstensgatan i Vasastan. Det var en mycket fin matupplevelse. Lugn och trevlig miljö och vällagad mat. Jag och min mor tog friterade fiskkakor till förrätt, de flesta andra åt en soppa. Till huvudrätt tog jag nr 611, stekt kyckling med ananas, chili, vitlök och söt basilika. Mycket gott och lagomt starkt! För de som ville fanns det olika sorters starkmedel att piffa till maten med. Jag testade en av deras varianter och den var inte nådig!!!

Inga kommentarer: