onsdag 21 april 2010

Bästa vännen dammsugaren

Natten mot måndag sov Love jättedåligt. Han vaknade massor av gånger. På måndag kväll rustade vi oss för en jobbig natt. Vi bäddade i gästrummet ifall vi skulle behöva dela upp natten och turas om att springa in till Love.

Han sov hela natten mot tisdag utan att vakna. Han sov även nästa natt helt utan att vakna. Men som jag skrivit tidigare har jag lärt mig att inte ta ut något i förskott. Men det är ju onekligen ett positivt tecken att han sovit TVÅ hela nätter i rad.

För att få vara ifred på toaletten några minuter på morgonen tar jag till ett finurligt knep. Jag ställer fram dammsugaren och Love blir som förtrollad. Han kan sitta i en kvart och bara titta på den. Han beundrar den, blir som förtrollad och sitter och vrider och vänder på den, ställer sig upp mot den, håller i slangen, klappar på den. Den är nog hans bästa vän för tillfället förutom mamma och pappa förstås.


Inga kommentarer: