fredag 16 april 2010

Galen vecka

Igår var jag ute på lokal igen, det blev en mycket trevlig tapasmiddag på Sangria tapasbar. Det här har med andra ord varit en helt galen vecka eftersom jag varit ut på middagar både onsdag och torsdag och det har väl inte hänt sedan Gud vet när. Det var ett jättetrevligt tapasställe med goda smårätter. Det godaste var en getostfylld pimientos del piquillo. Vi var till och med tvungna att ta in två portioner av denna rätt. Vi frågade om getostfyllningen och den var ganska enkel: spansk getost, basilika, vitlök (solo), olivolja, salt och peppar. Det måste jag absolut prova göra hemma!

En annan galen sak lyssnade jag på när jag gick hemåt. Karlavagnen i P4 är ett fantastiskt program. Just igår var det en som ringde in och berättade om bumsofanter, figurer som man kan hitta i naturen, om man tittar riktigt noga alltså, och om man har en väl utvecklad fantasi...

Inga kommentarer: