torsdag 10 april 2008

En doft av ungdom

Häromdagen när jag promenerande min vanliga väg hem från jobbet gick jag förbi en yngre kille med en moped. Tala om déjà vu. Luktminnet aktiverades direkt. Jag tänkte tillbaka på varma sommarkvällar, kyliga höstkvällar och kompisar som träffas utomhus, utanför någons hem eller i anslutning till fritidsgården. Antingen på Björx eller på grannområdet Porsön. Tjejer och killar som möttes. Vem var egentligen ihop med vem och vem var man egentligen förälskad i? Ibland var flera tjejer förälskad i samma kille. Men det var inget konstigt med det.

Den där speciella mopedlukten som är så karaktäristisk luktar förresten jättegott.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fniss, jag har kvar min moppe... Faktiskt kul att köra fast jag blivit 32 år.../Elle

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Monitor de LCD, I hope you enjoy. The address is http://monitor-de-lcd.blogspot.com. A hug.