tisdag 1 april 2008

Ny USA-resa?!

Sommarens semesterresa kanske blir till en tvåveckors tripp till USA. Mycket talar för det. Men exakt var vi åker vet vi inte ännu.

Min man förespråkar södern med exempelvis Georgia, Louisiana och eventuellt Texas. Jag vill jättegärna åka dit, men är lite skeptisk eftersom det är orkansäsong där under augusti månad. Min man tycker att jag oroar mig i onödan och frågar mig "vet du hur många människor som bor där fast det är orkansäsong?". Visst är det så men jag tänker att USA är så pass stort och det finns så mycket saker att se så det finns säkert tusentals andra tänkbara resmål. Södern kan vi väl åka till en annan gång i så fall, när det inte är orkansäsong.

Frågan är då var vi istället ska åka. Under vår förra resa besökte vi Las Vegas, delar av Kalifornien (Los Angeles, highway one, San Fransisco och Napa Valley) och New York. Någon som har något bra tips om var vi kan åka? Båda våra mödrar tycker sa "hu så hemskt" när vi berättade om våra planer på en ny USA-resa. De tycker att det händer alldeles för mycket hemska saker där borta.

Inga kommentarer: