torsdag 17 april 2008

Mormor i himlen

Imorse tog min mormor Alma sitt sista andetag. Hon blev 87 år gammal. De senaste åren har hon plågats men hennes kropp har varit stark och uthållig. Nu orkade den inte längre. En kräksjukeepidemi på äldreboendet blev för mycket för henne.

Vi som har följt henne under de senaste åren har insett att det som hände idag naturligtvis var en ofrånkomlig väg för henne att vandra. Frågan var bara hur länge det skulle ta. Det är bara så fruktansvärt tråkigt och ledsamt när det händer.

Mormor har under årens lopp betytt väldigt mycket för mig. När jag var liten var hon (och morfar fram tills det att han blev dålig) väldigt mycket hemma hos oss. När hon sedan flyttade till Luleå bodde hon i närheten av oss. Jag besökte henne ofta. Under senare tid har det av naturliga skäl inte blivit lika ofta.

Jag har lite svårt att skriva mer för tillfället. Sorgen blir emellanåt väldigt påtaglig.

Vila i frid mormor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

En lång resa är över för vår älskade mor. Men jag vet att hon har det bra nu. Tack för allt du gjort för oss älskade mamma.

Anonym sa...

beklagar sorgen... /Elle