tisdag 11 december 2007

Fyra bugg och en coca cola

Jag är jättetrött på kvällarna men direkt när jag lägger huvudet på kudden börjar hjärnan att arbeta för fullt. Tankar om allt möjligt snurrar genom skallen. Det är inte så att jag nödvändigtvis ligger och tänker på jobbiga saker eller några problem som jag har utan jag tänker på allt mellan himmel och jord. I natt tänkte jag en hel del på bröllopet och möhippan. Enbart positiva minnen alltså. Låtar som jag knappt trodde jag över huvud taget kunde texten till står på repeat, i natt var det den förfärliga "fyra bugg och en coca cola" och lite senare kom det en annan låt. Under en period har det tagit minst en timme (ibland längre tid) för mig innan jag varvar ner och somnar, och det är oerhört frustrerande.

Orsakerna till insomningsproblemen är förmodligen att jag under en längre period inte kunnat ägna mig åt fysiska aktiviteter i form av power walks eller styrketräning. Jag har nämligen varit sjuk i drygt åtta veckor. Jag tror med andra ord inte att jag är tillräckligt trött fysiskt när jag lägger mig på kvällarna. Men nu är det slut med det, ikväll tänker jag ta en lång power walk.

Eller är det något som ligger i släkten? En kusin till mig lider också av insomningsproblem.

Inga kommentarer: