söndag 2 december 2007

Nu är det december

December är här. Någon som hann med? Inte jag i alla fall, känns som att tiden bara rusar fram. Adventsljusstakar och julmys, glöggkvällar och pepparkakor, ljus och saffransbullar. Pumlor förstås i den fina lilla granen från tidernas begynnelse, eller åtminstone från 60-talet. Den börjar dock ha sett sina bästa dagar. Grenarna har tunnats ut och idag när jag tog fram den lossnade toppen men händig som jag är fick jag fast den igen. Julklappsstress? Inte hos mig, köper inga julklappar, det har vi i familjen slutat med för flera år sedan. Skönt? Ja. Tråkigt? Nja, kanske lite. Vädret då, någon julstämning där? Knappast, det ösregnar i Stockholm. En färdigkokt julskinka, den kanske kan kallas adventsskinka, ligger i kylen och väntar på griljering. Jag väntar på blodapelsiner, de borde komma till affärerna snart.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan,
snöat har det inatt i Luleå, tung blötsnö. Skottat i morse, är helt slut (dålig kondition eller bara ovan..????). Julpyntet är uppe, "hotar" barnen med tomten, "om du inte är snäll...", verkar inte bita på Ida ännu, kanske hon är för liten? O Elin bara tittar på mig...

Fniss...Du o dina blodapelsiner... Året c-vitaminbehov fylls på under julen för din del... Kram Elle