måndag 31 december 2007

Nyår i Luleå

Nyårsafton firas på sedvanligt vis med kompisar i Lövskatan strax utanför Luleå Centrum. Temperaturen i Luleå ligger på ett par minusgrader och har legat där i kring ända sedan vi kom hit upp för 10 dagar sedan. Igår var första dagen den här vintern som jag använde mina vinterskor!

Som alltid när man är uppe i Luleå är det många att besöka eller träffa. Tyvärr hinner man inte med att träffa alla som man egentligen skulle vilja träffa. Det dåliga samvetet gnager alltid lite i bakgrunden. Men det är bara att inse att tiden inte räcker till om man också ska hinna få lite tid för avkoppling.

Igår var det hockey och det slutade som vanligt, HV vann med 2-1 vilket innebär att Luleå är fast förankrat i tabellens bottenskikt. Jag är väldigt orolig. Och jag är mest orolig för att ingenting görs i laget eller föreningen för att få till stånd en förändring. De flesta tänker att det ordnar sig nog, det brukar ju göra det. Det är dessa tankar som gör mig orolig. Det har visserligen ordnat sig - de senaste 12 säsongerna har ju Luleå gått till slutspel trots mycket lindansande men någon gång kommer det att sluta annorlunda. Så här dåligt som Luleå ligger till nu har det inte varit tidigare år.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har funderat lite och kommit fram till att man nog inte behöver vara orolig för LHF. Enda gången(?)LHF missat slutspel var den bedrövliga säsongen 93/94 (förövrigt det år min blivande sambo och fader till min son var ass.mtrl.förv ;-)) två år senare vann LHF SM-guld. Så låt det gå lite lagom åt helvete (inte kvalserien, gud förbjude) i år så kan vi skörda frukten av allt samlat elände om två år.

God fortsättning!
//Maria A

Unknown sa...

find here the original source click here for more find out here now pop over to this web-site www.dolabuy.ru

Anonym sa...

their website Dolabuy Balenciaga blog this contact form try this site high quality designer replica