torsdag 13 december 2007

Stressigt inför julen

01.45, 03.30 och 23.30. Detta är klockslagen som min man har kommit hem från sin arbetsplats hittills denna vecka. Varför då kan man undra. Han har lagt upp nordens största bolag, H&M, som analysbolag. Själv så är jag för närvarande inne i ett hektiskt skede i mitt examensarbete, även om jag inte har jobbat lika sent som honom. Det fungerar helt enkelt inte så för mig, min hjärna arbetar bäst under dagarna. Helst ska så mycket som möjligt vara klart innan den 20 december då vi åker upp till Luleå för att fira jul och nyår. Det skulle vara skönt om jag kan vara ledig och koppla av när jag är där uppe och slippa tänka på skolarbete. Men det har vi osett ännu.

Julen närmar sig men julstämningen vill inte riktigt infinna sig. Det kan möjligtvis bero på att vi inte har haft tid att göra de saker vi brukar göra inför julen: spela spel, dricka glögg och bara mysa. Vädret är inte heller det roligaste, det är nollgradigt och grått och inte en snöflinga så långt ögat når.

Hockeyns elitserie har uppehåll och jag vet inte vad jag ska skriva om mitt kära Luleå Hockey som jag inte redan har skrivit. Det krävs i alla fall en uppryckning om vi ska undvika spel i allsvenskan och framför allt om vi ska lyckas ta oss till slutspel igen. Det krävs nog också en ny målvakt, eller en ny tränare. Men en ny tränare lär inte hända för i Luleå sparkar man inte tränare i onödan...

Inga kommentarer: