torsdag 9 oktober 2008

Det finns bara en av mig och det är jag

Min man har hittat bloggen "snutnamn" på nätet och tycker att mitt efternamn mycket väl skulle kunna passa in där. Jag opponerar mig, blev till och med förödmjukad av detta, och kommer inte att vara glad åt den person som över huvud taget funderar på att lägga ut mitt efternamn där.

Nog är det väl ändå roligare att heta något ovanligt jämfört med min mans efternamn som delas av 50 000 människor i Sverige. Söker man på hitta.se kan man se att det bara finns en av mig medan det finns 564 st med samma namn som min man. Jag är med andra ord unik, han är bara en i mängden. Hur kul kan det vara?

2 kommentarer:

Snutnamn sa...

Säg till ifall du ändrar dig - lovar dig ett eget inlägg i så fall.


; - )


/ Snutnamn

LINROJ sa...

Hmm det ska mycket till innan jag ändrar mig och offentligt erkänner att mitt namn skulle passa som snutnamn...