onsdag 8 oktober 2008

Skopanik

Jag har skopanik. Konstaterade för några dagar sedan att jag inte har några höstskor what so ever. Jag hade det inte förra hösten, jag gick istället omkring med sneakers hela tiden. Men det kan jag ju inte göra nu. Hur snyggt ser det ut? När jag pluggade och promenerade till skolan gick det ju an men nu jobbar jag ju. Inte för att det finns någon särskild dresscode på min arbetsplats, men lite stil skadar inte.

Problemet är att jag inte tycker mig ha tid att gå på stan och kolla på skor. Jag har hela tiden något annat jag måste göra, som att gå på power walk, träna och laga mat. Och ändå jobbar jag och bor i stort sett mitt i Stockholms centrum. Till saken hör också att jag avskyr att köpa skor. Jag ser skor som ett nödvändigt ont. Som vanligt slutar det väl med att när jag väl kommer mig för att titta på skor så är alla snygga skor i min storlek slut...

Inga kommentarer: