söndag 4 oktober 2009

En vecka i Luleå

Jag och Love har varit i Luleå senaste veckan. Vi flög upp i söndags och flygningen gick hur bra som helst, verkligen över förväntan. Love sov i min famn i stort sett hela tiden. Söndagsflygningen tillbaka till Stockholm gick nästan lika bra förutom en gråtperiod i början och en i samband med landningen.

Dagens ris går till Norwegianpersonalen på Kallax som när jag frågade om jag kunde få byta till en plats där det inte skulle sitta någon bredvid ifall det inte var fullt i planet (vilket jag misstänkte att det inte skulle vara eftersom det fortfarande fanns lågprisbiljetter kvar) svarade att det skulle bli fullt så det var ingen idé att byta. Det var dock inte alls fullt i planet, jag såg folk på raderna bakom oss som satt ensamma på en trea. Dåligt av dem!

Loves mormor och morfar har fått rå om Love en hel del. Vi har också träffat Loves farmor och farfar. Love var bland annat där när jag var på hockey på måndagskvällen. När jag hade barnvakt passade jag på att gå på ansiktsbehandling och till frisören, det är ju inte helt enkelt att komma iväg dit nu när man har en liten kille att ta hand om.

Under veckan i Luleå har Love gjort stora framsteg, han kan numera nästan greppa saker och hålla i dem medvetet. Tidigare har det bara varit en slump om han har råkat ta fast i något. Den framgången beror till stor del på att han hos mormor och morfar fick sitta i sin babysitter på köksbordet och de hängde upp saker i taklampan som han höll på med jättemycket.

1 kommentar:

Lindslay sa...

Trevligt med en Luleresa :)

Och vad duktig han är sonen.

Sv: Jag har gått ner i vikt med low carb, high fat-metoden.