tisdag 13 oktober 2009

Lista

Lånade denna från Marias blogg.

1. Hur gammal är du om fem år? 37 år.
2. Vem var den sista du träffade? Min son Love.
3. Hur lång är du? 165 cm.
4. Vilken var den senaste film du sett? Förhandlaren/The Negotiator med bland andra Samuel L. Jackson och Kevin Spacey. Klart sevärd!
5. Vem ringde du senast? Mamma igår kväll.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Jag gör fika när du kommer, ring".
7. Vad är dagens planer? 10.30 BVC, 13.00 mammagrupp på stadsbiblioteket. I övrigt inget särskilt. Skulle vilja gå på massage ikväll men hittar inga lediga tider.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror på ändamålet.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta sedan 1966.
10. När såg du senast din mamma? Lördag den 3 oktober när jag och Love var uppe i Luleå.
11. Vilken ögonfärg har du? Gråblå.
12. När vaknade du idag? När jag vaknade eller när jag steg upp? Har vaknat 03.30 och gett Love mat och därefter har jag vaknat några gånger när han har låtit på morgonsidan för att till slut stiga upp 06.45.
13. Har du någon gång hittat en katt? Hittat? Konstig fråga. Iofs, senast när vi var i stugan promenerade vi runt området och då hittade (?) vi en katt som förmodligen blivit överkörd. Det kändes lite ledsamt.
14. Vilken är din favoritplats? Hemma och stugan.
15. Vilken plats föredrar du minst? Det finns väl många men dem undviker jag ju så klart.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Kanske i en villa nånstans i Stockholmsområdet.
17. Vad skrämde dig som barn? Ganska mycket, jag var feg.
18. Vem fick dig att skratta senast? Love.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej, jag har ägt några stycken men jag vet inte om de är kvar. Jag har inte någon skivspelare så jag skulle ändå inte kunna spela dem.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Både och.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Utan.
22. Hur många kuddar har du i sängen? När jag sover - en. När jag läser - två. När den är bäddad - typ nio.
23. Hur många landskap har du bott i? Två, Norrbotten och Uppland.
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Nej då sånt sysslar inte jag med...
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Jag hatar skor, det är bara ett nödvändigt ont så jag måste väl säga strumpor eller barfota på den frågan.
26. Är du social? Jovars.
27. Vilken är din favoritglass? Glassbåt!
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Vet ej. Investera, resa, köpa möbler, fixa i stugan, äta på massor av bra restauranger eller nåt sån't.
29. Tycker du om kinamat? Ja, favoriter är Luleårestaurangerna Österns Pärla och Waldorf. I Stockholm verkar det tyvärr inte finnas så god kinamat.
30. Tycker du om kaffe? Nej, jag är ingen kaffedrickare. OM jag dricker ska det vara med mycket mjölk, typ en latte, så man inte känner så mycket kaffesmak. Hellre te!
31. Vad dricker du till frukost? Te och lite juice - Brämhults apelsin eller Tropicanas äpple.
32. Sover du på någon särskild sida? Jag sover på vänster sida av sängen (framifrån) och jag ligger på både vänster och höger sida när jag sover och på mage.
33. Kan du spela poker? Jajomän men nu är det länge sen.
34. Tycker du om att mysa? Ja.
35. Är du en beroendemänniska? Ja det tror jag nog man kan säga.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Känner och känner. En som jag jobbade med har samma födelsedag som jag.
37. Vill du ha barn? Jag har ett men mycket talar för att det blir fler så småningom.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, lite tyska och ytterst lite spanska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej.
40. Föredrar du havet eller en pool? Pool. Jag gillar inte att få sand överallt.
41. Vad spenderar du helst pengar på? God mat! Och resor förstås.
42. Äger du dyra smycken? Vad är dyrt? Vigselringen är nog dyrast men den får jag tyvärr inte på mig för närvarande...
43. Har du någon gång testat narkotika? Nej!
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Jag drack en klunk te nyss.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Min make så klart!
46. Välj ett ärr på din kropp? Vänster långfinger som jag höll på att skära av toppen på för några år sedan.
47. Vad har du för ringsignal? Olika när olika personer ringer så jag vet vem det är. Vanhedens ringsignal är inställd som standard på telefonen. Hemma har vi nån slags standardsignal i telefonen.
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? En röd liten klänning är allt som är sparat.
49. Flirtar du mycket? Nej jag har ingen anledning och jag skulle ändå inte klara av det.
50. Vart togs din profilbild för din blogg? Har ingen profilbild. Kanske borde skaffa en.
51. Kan du byta olja på bilen? Jag kan inte ens öppna huven och jag är ganska säker på att vi lämnar in den på verkstad om det behöver göras.
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej, har aldrig ens blivit stoppad av polisen.
53. Vilken var den senaste bok du läste? Jag läser just nu en deckare av Viveca Sten.
54. Läser du dagstidningen? Ja, DN varje dag och ganska ofta NSD och Kuriren på nätet.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? De kommer nog inte en gång i veckan, men jag prenumererar för tillfället på Sköna hem, Allt i hemmet, Escape, Elle mat & vin och Sportmagasinet. Jag hinner dock inte läsa dem så mycket som jag skulle vilja.
56. Dansar du i bilen? Nja, jag sjunger nog mer än jag dansar.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P3.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Kommer inte ihåg.
59. När var du i kyrkan senast? I augusti när vi var på ett dop.

Inga kommentarer: