torsdag 22 oktober 2009

Saker som irriterar mig

När jag och Love är ute på promenader på eftermiddagarna brukar jag ofta lyssna på SR, P3:s program Christer. Igår fick man ringa och maila in och berätta om saker man irriterar sig på. Jag funderade litegrann och här kommer några saker jag irriterar mig på...
  • Långsamma människor som är ute och promenerar, gärna flera i bredd så man inte kan gå förbi.
  • Folk som inte tar fram sina pengar eller sitt kort innan man ska betala på affären eller på buss eller liknande. Som att det är en överraskning att man ska få betala...
  • Folk som ställer sig alldeles för nära hyllorna när man exempelvis ska hyra film.
  • Folk som ställer sig alldeles för nära bagagebandet när man ska hämta ut sin väska efter flygning.
  • Folk som är fullt friska i sina ben som går i "barnvagnsövergången" vid övergångsställena, ni vet där det är nedsänkt för funktionshindrade (och barnvagnar). Jag tycker att de faktiskt kan lyfta på fötterna i stället.
  • Folk som inte flyttar sig för barnvagnar (förut var jag irriterad på alla barnvagnar som var i vägen överallt men det ändrar sig tydligen rätt snabbt).
  • Folk som inte kommer i tid. Det är fruktansvärt dålig respekt mot andra människor att systematiskt komma sent. Särskilt när man ursäktar sig med dåliga ursäkter som att man har somnat eller att man var tvungen att borsta tänderna eller liknande. Då får man väl ställa klockan eller börja borsta tänderna fem minuter tidigare.
  • Särskrivningar. Det borde vara förbjudet eller belagt med något slags straff. Man skriver inte t ex middags tips eller jätte stor.
  • Restaurangägare som väldigt ofta stavar lasagne lasange.
  • Folk som testar mobilens alla sjuttioåtta olika ringsignaler på offentlig plats.

Nu när jag ser listan verkar det som att jag ägnar hela min vakna tid åt att irritera mig på människor men det gör jag verkligen inte. Det finns förresten säkert fler saker jag irriterar mig på som jag inte kommer på nu...

2 kommentarer:

Lindslay sa...

Jag håller med om nästan allt. Även att det kan tyckas som att jag inte göra annat än att irritera mig :)

LINROJ sa...

Ja, eller hur, det kändes som att jag var väldigt gnällig när jag skrev det där...