tisdag 27 oktober 2009

Tomtar i överflöd

Jag älskar julen, tycker det är den bästa av våra högtider tillsammans med midsommarafton.

Men jag funderar.

Kan det gå inflation i tomtar och juldekorationer? Börjar man att sälja julsaker i slutet av september/början av oktober så är det väl ändå att ta i litegrann. Man hinner ju bli trött på julen innan den ens är nära förestående. Om konsumenterna hinner bli trötta kan man ju bara tänka sig hur trött man inte ska vara om man jobbar i affärerna. Bara de inte har börjat spela julmusik ännu...

Jag kom också att tänka på den snarkande Bokistomten och funderade vad som har hänt med den. Vi hade väldigt kul med den ibland! Undra om någon tagit hand om den nu när Bokis inte finns längre?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för tipset, jag som trodde det var jättebra med blåbärsoppa =/ ..... Men jag har druckit mycket te oxå, och knaprat på rostat bröd. Idag mår jag jättebra och har matlust igen =). Så skönt det var att äta utan att kvälja mellan tuggorna ;-)
Tur jag inte läste ditt brunchinlägg förrän idag, annars hade det gått illa =)
Ha det gott, kram! Linda
(måste skriva anonym kommentar eftersom min dator är knäpp och inte låter mig signera på annat sätt, nåt fel som är trasigt förmodligen...)

Lindslay sa...

Nu har jag funderat länge men jag kommer inte på vad Bokistomten är för nåt :)

LINROJ sa...

Det är inte så konstigt att du inte vet vad det är ;) När jag jobbade på universitetsbokhandeln i Luleå, Bokis skyltades det med en tomte som snarkade.