måndag 19 januari 2009

Efter helgen...

Så var ännu en helg slut. De går alldeles för fort.

Fredag: middag på Texas. Tredje restaurangen gillt blev det denna gång. Vi kanske är galna... Vi började på vårt stammiställe vid Odenplan - en dryg halvtimmes väntetid, fortsatte till Kungsholmen - en dryg halvtimmes väntetid - hamnade slutligen på Texas vid Hornstull där vi fick bord direkt. Jag tog denna gång fajitas med biff och maken tog ribs. Som vanligt mycket gott!

Sedan såg vi På spåret, den finurliga och trevliga geografiska frågeleken med Oldsberg och Hellberg. Ett av mina absoluta favoritprogram. Känns lite old-fashioned emellanåt men jag skäms inte för att jag tycker om det.

Lördag: tog farväl av det bästa TV-programmet för tillfället: Stjärnorna på slottet som jag tidigare skrivit om i min blogg. Jag hoppas att SVT kör samma koncept även nästa år, och de får gärna utöka omfattningen på programmet.

Söndag: brunch på Kvarnen. Stället fick en bra recension i DN samma dag så vi och ett par goda vänner testade. Där fanns mycket att välja på: olika sillsorter, många olika sallader, gravad lax, charkuterier, ribs, kycklingklubbor, bacon, ägg, prinskorv, pytt i panna, västerbottenspaj plus mycket annat. Utöver det fanns det våfflor och kakor. Ingen av oss hann nog smaka på allt i det digra utbudet, det får bli nästa gång...

Utöver det: lite shopping (måste börja utvidga min garderob om jag säger som så), storkoksmatlagning, styrketräning, skidskytte. Okej svenskresultat men inga direkt tårdrypande tävlingar.

Inga kommentarer: