torsdag 23 april 2009

A-brunnar och K-brunnar

Våra gator vimlar av brunnar av olika slag. Två av de mest "omtalade" brunnarna är a-brunnar och k-brunnar.

Jag och många andra med mig har fått höra att a-brunnar ska undvikas. De är inte bra att gå på, det kan rent av vara farligt. I min bekantskapskrets finns det människor som aldrig gått på en a-brunn och det finns andra som knackar sig i ryggen tre gånger om de mot förmodan råkar beträda ett a-brunnslock. Jag är inte så extrem.
Vad är det då som kan hända om man mot förmodan inte råkar hålla koll på sina fötter? Enligt vissa kan man få otur i kärlek, man kan drabbas av någons avundsjuka eller så kan man råka ut för all världens olyckor. Och det vill man ju naturligtvis inte...
K-brunnar är bättre brunnar. De har med kärlek att göra. Går man på en sådan ska man få tur i kärlek. Vissa hävdar också att man varje gång man råkar gå på en k-brunn ska nämna sin älskades namn. Romantiskt eller hur.

Är det skrock eller svammel eller...?

2 kommentarer:

axelina sa...

Hahah jag är lite fast i det där. Och varje gång känner jag mig lika fånig!:) Jag siktar på K-brunnarna och undviker A-brunnen. Hmm tror det har blivit av gammal vana mer än att jag tror att det har nån "effekt"..

stylosh sa...

9a replica bags hermes replica handbags u2y94k7g71 replica bags wholesale india replica bags china pop over here s9u25w5v41 replica bags in pakistan replica bags us replica gucci x6z43c0m09 replica bags from turkey