torsdag 16 april 2009

Jag drömmer men har ingen aning

Jag drömmer om en plats i solen, jag drömmer om varma sommarvindar. Jag drömmer om vår nya lägenhet, jag drömmer om en sommar i stugan. Jag fantiserar om den nya altanen som eventuellt kan bli verklighet i sommar. Jag drömmer om promenaderna vi kommer att ta i sommar runt Enviken. Jag tänker på flugorna som irriterande och envetna följeslagare. Jag drömmer om den goda maten vi kommer att äta, om hur mycket vi kommer att grilla. Jag tänker på det avstressande tempot där ute.

Jag fantiserar om hur det kommer att bli, men jag konstaterar att jag verkligen inte har någon som helst aning. Vår dryga fjortonåriga tvåsamhet tillsammans kommer att kompletteras med ytterligare en person, vi ska bli en trio.

Jag söker inga svar, för det går inte att hitta. Det går inte att förbereda sig för allt. Tiden utvisar hur det blir. En sak är säker: bebis är efterlängtad och välkommen in i våra liv!

Inga kommentarer: