onsdag 15 april 2009

En lista snodd från Noona.

1. Hur gammal är du om fem år? 37.
2. Vem var den sista du träffade? En kollega.
3. Hur lång är du? 165 cm.
4. Vilken var den senaste film du sett? En Van Veeteren som var på tv förra veckan.
5. Vem ringde du senast? En kollega.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Fin, och stor" till min make.
7. Vad är helgens planer? Packa flyttkartonger, umgås med svärföräldrar.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror på vad jag vill och till vem.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta sedan 1966.
10. När såg du senast din mamma? I måndags.
11. Vilken ögonfärg har du? Grön-blå-gråa typ.
12. När vaknade du idag? 7.
13. Har du någon gång hittat en katt? Nej.
14. Vilken är din favoritplats? Hemma tror jag nog.
15. Vilken plats föredrar du minst? Kanske Stockholms centralstation i rusningstid men som tur är behöver jag inte vara där så ofta...
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Vaddå befinner mig?
17. Vad skrämde dig som barn? Var ganska feg av mig så det var nog mycket...
18. Vem fick dig att skratta senast? Maken.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej, men jag har inte så många och jag vet inte var de är. Har ingen skivspelare.
20. Har du stationär eller bärbar data? Både och. Men de är nedpackade i flyttkartonger. På jobbet har jag stationär.
21. Sover du med eller utan kläder på dej? Utan.
22. Hur många kuddar har du i sängen? 4 läs- och sovkuddar, fem dekorativa kuddar på sängöverkastet.
23. Hur många landskap har du bott i? Två. Norrbotten och Uppland (jag tror det är Uppland vi tillhör vi som bor norr om Gamla Stan...).
24. Har du någon gång spytt på nån? Säkert.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Skor är ett nödvändigt ont men fötter är inte så vackra...
26. Är du social? Japp.
27. Vilken är din favoritglass? Har ingen särskild.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Bra fråga...vet ej.
29. Tycker du om kinamat? Jadå, särskilt från Österns pärla eller Waldorf i Luleå.
30. Tycker du om kaffe? Nja, möjligtvis med mycket mjölk i.
31. Vad dricker du till frukost? Äppeljuice på veckorna, te och apelsinjuice på helgerna.
32. Sover du på nån särskild sida? Näe, vänster eller höger eller på rygg. Tycker om att ligga på mage men det går inte längre...
33. Kan du spela poker? Jag är bäst.
34. Tycker du om att mysa? Japp.
35. Är du en beroende människa? Hmm, näe det skulle jag nog inte säga.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej.
37. Vill du ha barn? Har ett på gång i magen.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, lite tyska och ytterst lite spanska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej.
40. Föredrar du havet eller en pool? Pool. Gillar inte att få sand överallt.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Mat.
42. Äger du dyra smycken? Nej inte särskilt.
43. Har du någonsin testat narkotika? Nej.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En smörgås.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Min make.
46. Välj ett ärr på din kropp? Har nog bara ett: på mitt vänstra långfinger.
47. Vad har du för ringsignal? Vanheden, men jag har personliga signaler för nästan alla som ringer mig.
48. Har du kvar något klädesplagg från när du var liten? Ja en röd liten klänning men jag kommer inte ihåg var den är. Kan finnas kvar annat men det är i så fall hos min f d svägerska.
49. Flirtar du mycket? Nej.
50. Vart togs din profilbild? Har ingen.
51. Kan du byta olja på bilen? Nej definitivt inte.
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej.
53. Vilken var den senaste bok du läste? Någon bok av Mari Jungstedt - den var inte så där väldigt upphetsande.
54. Läser du dagstidningen? Japp, DN varje dag.
55. Prenumenerar du på någon veckotidning? Sportmagasinet. Funderar på att börja med någon inredningstidning men har svårt att bestämma mig för vilken.
56. Dansar du i bilen? Nej.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? SR, P4 radio Stockholm.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Jag skrev en ansökan om föräldraledighet.
59. När var du i kyrkan senast? 28 februari - bröllop.

Inga kommentarer: