torsdag 11 juni 2009

Uppdatering - bebismagen med 5 dagar kvar

Idag har jag varit på lunchdejt med en kompis som har en liten flicka på drygt nio månader. Vi åt lunch på restaurang Pontus, boeuf bourgignon med trevliga små tillbehör. Jag promenerade både dit och hem och på hemvägen tog jag en omväg förbi NK:s kaffe och tehandel för att köpa te. Earl grey älskare som vi är testade jag två olika varianter: Earl Grey de luxe med exklusiv bergamottolja och Earl Grey Special smaksatt med bergamottolja, citron och ingefära dekorerat med citrongräs och blåklint.

Promenaden hem kändes lång och jobbig. Det känns som att allt blir tyngre för varje dag. Stegen blir kortare, kroppen blir tyngre och stelare och det ömmar lite här och var. Idag var det lite varmare ute vilket dessutom innebär att jag sväller.

Här är en bild från igår kväll på bebismagen i 40:e veckan.

Inga kommentarer: