tisdag 26 januari 2010

GI

Jag har börjat GI:a. I drygt en vecka har jag hållit på och under ytterligare nästan två veckor till äter jag i princip inga kolhydrater. Därefter lägger jag till långsamma kolhydrater. Det känns hur bra som helst och det går hittills i alla fall väldigt bra. Det blir mycket kött, fisk och kyckling tillsammans med sallad i olika varianter. Med andra ord mycket proteiner och även fett och lite eller i princip inga kolhydrater åtminstone i början.

Målet då? Ja att tappa en hel de i vikt, nämner inga siffror här men jag har målbilden väldigt klar för mig själv. Ska också försöka komma igång med styrketräning så småningom så man slipper att ha ont i olika delar av ryggen i stort sett dagligen.

3 kommentarer:

Lindslay sa...

Lycka till!

LINROJ sa...

Tack! Hur har det gått för dig, har du hållit vikten?

axelina sa...

Kul! Jag kommer tyvärr inte ihåg hur mycket jag tog av ägg och grädde till min pizzabotten. Testade mig fram. Men jag har hittat ett lovande recept på pizzabotten som jag inte testat än: http://kolhydrater.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=cab2e011-7b09-41ba-b11d-a0cd8794931a