söndag 17 januari 2010

Såg du nån kändis?

Jag minns "förr i tiden" när någon åkte till Stockholm så var bland de första sakerna man frågade personen när denne återvände om han eller hon hade sett nån kändis. Nu är det inte riktigt lika häftigt. Här i Stockholm ser man relativt ofta kändisar. I fredags när jag var ut på promenad i centrum såg jag i tur och ordning Lasse Holm, Leif Silbersky och Birger Schlaug.

Hur reagerar man då när man ser en kändis?

Ibland känns det som att man känner personen och nästan är på väg att hälsa. En kollega till mig sa för ett tag sedan hej till Suzanne Reuter för hon tyckte att hon såg så bekant ut. Hon hälsade artigt tillbaka men funderade nog vem det var som sa hej för de känner definitivt inte varandra. Efteråt kom kollegan på vem det var hon hälsade på.

Jag har sett några pinsamma varianter också. En del människor stannar upp, pekar, tisslar och tasslar och vänder sig om för att stirra på personen. Som att det är ett ufo de har sett. Lite pinsamt kan jag tycka.

Inga kommentarer: