måndag 15 mars 2010

Distans

Nu har några dagar gått sedan den bittra förlusten. Egentligen kan man ju konstatera att Luleå inte missade slutspelet i den här matchen. I teorin är ju en match i 22:a eller 35:e omgången lika viktig som den i lördags. Vi har massor av uddamålsförluster under denna säsong. Det är en orsak. Vi hade inte någon "notorisk" målskytt som t ex Harju. Abbottarna slutade i princip att producera efter halva serien, målvakterna har inte varit de allra bästa och ibland har jag ifrågasatt Rograrnas coachning.

Vad kommer att hända inför nästa säsong? Vem stannar, vem kommer? Vem eller vilka ska träna Luleå? Vilka målvakter? Många frågor, få svar. Jag har själv väldigt dålig koll på kontraksläget inför nästa år, måste ta en titt på det.

Jag måste bara skriva att jag beundrar H-läktarens insats i sista matchen och i många andra matcher. Det var fantastisk stämning och det var verkligen synd att 6000 supporters inte kunde få ett bättre slut på säsongen.

Det känns fortfarande tomt, så j-la tomt och tråkigt men jag slutar inte älska Luleå Hockey för det.

Inga kommentarer: