söndag 14 mars 2010

Magsjuka? Matförgiftning?

Igår åt vi en tre rätters meny hemma.

Till förrätt: halstrade pilgrimsmusslor och räkor med sparris och balsamico.


Varmrätt: lammracks med palsternackspuré och rotsakspytt.


Efterrätt köpte vi på italienska restaurangen snett över gatan: tiramisu.

Tyvärr har jag idag lite svårt att uppskatta maten idag eftersom jag i samband med efterrätten blev illamående. Illamåendet höll i sig hela natten och idag har inte varit någon höjdardag. Var det månne en liten magsjuka eller nån slags matförgiftning? Varken Love eller maken har i alla fall drabbats.

3 kommentarer:

Babel sa...

Hej! har varit med om precis samma sak och orsaken måste vara pilgrimsmusslan. jag har ätit det två ggr i hela mitt liv (senast igår) och båda gånger blivit magsjuk (kräkts). Har googlat lite och det verkar som att just pilgrimsmusslor orsakar detta hos vissa. Jag tål all annan sjömat så det är konstigt att jag skulle vara allergisk just mot det här. Kanske samma för dig?

Anonym sa...

Har ätit pilgrimsmusslor i kväll och en gång tidigare. Båda gångerna har jag blivit sjuk. I kväll hemskt dålig. Aldrig mer säger jag

seatysh sa...

j4d50g5l53 j7e43q3v11 k6t32y8n39 n3e85s2v90 b5s19q1x60 q3w13z1p38