torsdag 28 maj 2009

Comhems kundtjänst - var god dröj

Idag har jag suttit i telefon med Comhems kundtjänst i flera timmar. Det är inte för intet som de ligger i topp bland klagomål hos fairshopping.

Vi hade problem med att komma ut på internet, både trådlöst och med kabel. En kille ber mig efter 26 minuters samtal (varav åtta minuter i kö) starta om modemet och säger att han ska ringa om 20 minuter.

Jag väntar.

En timme och 20 minuter senare ringer jag själv dit och får hjälp av en tjej. Hon ber mig också efter en tids samtal starta om modemet men eftersom jag ringer från hemtelefonen som går via samma modem ber hon att få ringa upp mig på mobilen. Skeptiskt lägger jag på luren men den här gången ringer faktiskt tjejen upp.

45 minuter senare har hon faktiskt hjälpt mig att få igång nätverket igen! En eloge till henne men ris till den totala servicen hos Comhem.

2 kommentarer:

Samuel Garlöv sa...

Hej!

Det är självklart inte bra att du fick vänta så länge i kö och att du inte blev uppringd som utlovat.
Vi arbetar med att utveckla och förbättra för att minska kötiderna.

Men skönt att det löste sig till slut. Det var roligt att läsa!

Med vänliga hälsningar,

Samuel Garlöv
Com Hem
samuel.garlov@comhem.com
twitter.com/ComHemAB

LINROJ sa...

Ja du Samuel, som du ser är det fortsatta problem med vårt så kallade trådlösa nätverk som numera innebär en lååång kabel genom hela lägenheten...