tisdag 26 maj 2009

Raj raj

En låt som jag spelar dagligen för bebis i magen är Turistens klagan av Cornelis Vreeswijk. Det sägs ju att bebisar som kommit ut till den verkligan världen kan känna igen musik som den har lyssnat på inne i magen. Det ska bli kul att se om och i så fall hur bebis reagerar när vi spelar den låten för honom/henne framöver.

"Raj raj" som vi kallar låten har hängt med mig och min make genom åren. Den har hängt med oss som allsångslåt på en hel del fester genom åren och framför allt spelades den vid flera olika tillfällen under vårt bröllop. Används den som allsångslåt är grejen att festdeltagarna var och en ska komma på text till verserna. Raj raj, eller refrängen, sjungs sedan gemensamt.

3 kommentarer:

Dust sa...

Jag spelade mycket Guns N' Roses för tösen. Det har nog gett ett visst resultat ändå... :-)

Anna Ekberg sa...

Jag var verkligen serious och spelade Mozart. Hade hört att ungen skulle bli intelligent av att hör detta. Och visst, hon överlistar både mig och fadern ;)

LINROJ sa...

Tänk vad mycket olika saker de små liven får höra innan de kommer ut!