måndag 11 maj 2009

Helt slut efter helgen

Det var inte mycket tid för vila under den gångna helgen.

Fredag kväll och lördag förmiddag var jag och maken på profylaxutbildning. Vi tyckte bägge två att utbildningen var bra, sedan återstår det att se om vi kan använda oss av kunskaperna i skarpt läge.

Resten av lördagen var jag på möhippa. Det är min kusin och goda vän som ska gifta sig den 30 maj. Dagen var mycket trevlig med bland annat boule, arkadbilspel och cateringmiddag hemma hos en av tjejerna.

I går, söndag, var vi på inrednings- och möbelaffärer hela dagen. Vi startade på R.O.O.M där vi bland annat köpte handdukar. Därefter var vi bland annat på Mio, Stalands och Slagsta möbler. Vi köpte bland annat några lampor, tvättkorg, bäddmadrass och gavel till gästsängen och en herrbetjänt. Vi kom också ett steg närmare beslut när det gäller köksbord (det lutar åt ett vitt, blankt), soffa och tv-bänk men där har vi inte beställt något ännu. Det görs kanske nästa helg.

Idag värker ryggen. Jag får nog satsa på att ta det lugnt närmaste tiden.

2 kommentarer:

Lindslay sa...

Om du har friskvårdsbidrag på ditt jobb så kan du begära ersättning för profylaxkursen, den räknas som friskvård.

LINROJ sa...

Aha, tack för tipset. Det borde jag ju veta som jobbar med personalfrågor men det hade jag ingen aning om... Tyvärr har jag dock redan använt mitt friskvårdsbidrag...