fredag 8 maj 2009

Jag vill ha tillbaka gamla Pärlan

Förra onsdagen när jag hade semester och höll på med diverse flyttförberedelser tänkte jag hämta lunch från Café pärlan, ett ställe på Tegnérgatan mellan Sveavägen och Luntmakargatan.

Jag brukar köpa lunch där. Ungefär en gång i veckan under ganska lång tid har jag köpt sallad där och nästan alltid var det deras bacon- och avocadosallad jag valde. Den var otroligt god, på gränsen till beroendeframkallande.

Döm om min förvåning när jag kommer dit förra onsdagen och jag ser på skylten utanför att det ser annorlunda ut. Det står något om flashiga smörgåsar istället för "lasange" (varför är det så svårt för så många att stava det ordet rätt?) som de nästan alltid hade som lunchalternativ. Jag går in och inser att det är nya ägare. "Jaha är du en av dem som åt bacon- och avocadosallad" säger de till mig och försöker smilande sälja in deras nya, flashiga sallader till mig. Jag går därifrån, besviken. En del saker ska inte förändras.

Inga kommentarer: