söndag 24 maj 2009

Nedräkning pågår

Nedräkning pågår. Jag har tre dagar kvar att jobba innan jag påbörjar min mammaledighet. Nedräkningen till bebis nedkomst pågår också. Bebis ska enligt beräkningarna komma ut om tre veckor men vi får väl se när den väljer att komma... Det kan ju dröja upp till fem veckor.

Hur jag känner mig är nog olika från dag till dag. Eller jag mår egentligen väldigt bra, och det har jag gjort genomgående under graviditeten. Det jobbigaste är att jag numera i stort sett bara kan ligga på höger sida och sova. Ligger jag på vänster sida får jag en enorm halsbränna fast mot morgonsidan brukar det funka. Ligger jag på rygg så gör det ont i ryggen och det känns som att jag har svårt att andas. Jag får ont i det ben och den axel som belastas oftast. Jag måste ha minst fyra kuddar i sängen plus uppallad huvudända...

Jag har också upptäckt att det är väldigt lätt att börja gråta, det behövs inte mycket för att tårarna ska komma. Fråga min man...

Inga kommentarer: