fredag 2 mars 2007

Ikväll gäller det!

Ikväll gäller det. Ikväll avgörs det om Luleå ska ta sig till sitt trettonde (!) raka slutspel. Jag tänker inte gå in på detaljer om hur många poäng som krävs och vad som händer om Luleå inte tar poäng eller om de tar en poäng. Det spelar ingen roll. Det viktiga är att Luleå vinner. Det finns inget annat scenario i min tankevärld.

Jag hoppas på en fullsatt Coop Arena och att publiken verkligen bär fram laget till seger. Och många av er som sitter på sittplats ska veta att det inte är förbjudet att heja fast man sitter ner. Själv kan jag tyvärr inte se matchen på plats, men jag kommer självklart att följa den på TV. Känner redan att jag börjar bli nervös när jag tänker på det.

Inför denna viktiga match kan det vara kul att ladda upp med en "all time favorite" Jarmo Myllys mål mot Malmö!
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Igår kväll visade Insider på tv3 ett långt inslag om ett bråk i byn Vojakkala utanför Haparanda. Bråket har pågått i många år och står mellan en romsk familj med en pappa och åtta (8!!!) hemmaboende barn i åldrarna 30-40 år och deras grannar. Följden av tidigare bråk har bland annat blivit ett antal fällande domar mot medlemmar i familjen och att sju familjer tvingats flytta från närmaste grannfastigheten. Filmen som visades var helt sanslös och upprördheten i omgivningen är stor eftersom man anser att myndigheterna inte gör något för att lösa situationen. Och att myndigheterna inte gör något beror förmodligen på att de är rädda för repressalier mot sina egna familjer. Däremot har maffian visat sig villig att delta i konfliktlösningen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag ska iaf göra vad jag kan för att stötta Luleå till seger ikväll, så mkt kan jag lova!

När det gäller bråket grannar emellan finns det väl bara en lösning. Skicka iväg romerna på en ödemyr. För såvitt jag förstått det är de orsak till konflikten...

http://blogg.passagen.se/thojoteji