torsdag 15 mars 2007

Vita huset

Sju säsonger av Vita huset har passerat revy men nu är det slut. Det verkar som att NBC inte tänker fortsätta med serien, vilket förstås är mycket tråkigt men samtidigt någonstans logiskt med tanke på hur det slutade...Jag kommer så snart ett par av våra kompisar är färdiga med första säsongen att börja se serien från början igen. Det ska bli kul att återigen ta upp bekantskapen med välkända ansikten såsom president Bartlet, Josh, Sam, Toby, CJ, Leo, Donna och alla de andra. Efter sju säsonger har man lärt känna karaktärerna och den jag har gillat mest under hela serien är nog Sam Seaborn. Sam spelas av Rob Lowe, mest känd från Youngblood och för sina personliga problem, däribland att han hade sex med en minderårig tjej, vilket för övrigt också filmades, men också för att han har varit inlagd för rehabilitering av alkohol- och sexmissbruk.

Ska man karakterisera serien inom en genre ligger nog drama närmast till hands, med ett litet inslag av komedi och spänning. Det är hela tiden högt tempo, mycket prat och snabba kast med många och långa promenader genom Vita husets korridorer. Om du väl börjar se serien lovar jag att du fastnar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Själv är jag värdelös på att följa serier. Orkar inte hänga med eller engagera mig om de pågår i fler än tre, fyra avsnitt. På jobbet snackar de om den ena och den andra serien. Jag fattar noll...