torsdag 12 mars 2009

Besvikelse

Jag var inte särskilt laddad inför matchen igår och inte blev det bättre under matchens gång. Att dessutom domaren befinner sig på en så låg nivå som är flera mil lägre än Bartecko och de andra "supernollorna" gör ju inte saken bättre.

Till och med jag visste att han gjorde fel som inte tog bort ena tvåan på Obsut. I min värld är det en basal kunskap för en domare att veta hur man gör vid såna här tillfällen. Det visste inte domare Sjöberg. Tack och godnatt för Luleå.

Till saken hör att jag är tudelad i min uppfattning om Obsuts utvisningar. Å ena sidan tycker jag att de var tveksamma utvisningar, å andra sidan tycker jag Obsut beter sig väldigt dumt åt som gör sig utvisad på detta sätt.

Många kanske säger att det inte spelade någon roll för Frölunda var bättre. Visst var de totalt sätt bättre men det är tusen gånger svårare att spela upp sig från 0-3 jämfört med 0-2. Det Sjöberg gör påverkar eller rättare sagt bestämmer matchbilden. Jag hoppas verkligen att han inte får döma vidare i slutspelet.

Lasse Anrell tycker att matchen bör räknas bort, självklart håller jag med honom.

Inga kommentarer: