onsdag 18 mars 2009

Det pirrade i läppen

Har inget särskilt att skriva om så jag tänkte bara kort nämna några rader om några olika saker.

Först och främst måste jag säga att jag är imponerad av Skellefteå som tagit sig till semifinal med en otroligt stor portion av vilja, kämpaglöd och hjärta. Jag har haft svårt för Skellefteå sedan Renberg gick över dit men jag måste säga att jag är full av beundran för deras insats.

Ikväll är det kvalseriehockey. TV visar AIK-Leksand, två lag som haft det tufft i inledningen. Det är bägge elitserielagen Södertälje och Rögle som startat bäst tillsammans med Västerås. Jag tippar att både SSK och Rögle klarar av att ta sig tillbaka till elitserien igen. AIK får fortsätta att försöka någon säsong till och det verkar som att Leksand återigen viker ner sig när det som bäst behövs en uppryckning.

Igår åt vi på Texas - för min del biff fajitas och maken åt ribs. Gott!

Kände mig äntligen piggare igår kväll och tänkte att äntligen börjar järntabletterna verka ordentligt - men jag fick inte vara glad för det så länge. Givetvis sov jag dåligt i natt. Vaknade mitt i natten och kände en tydlig pirrning i läppen, med andra ord ett munsår som var i antågande. Vad gör man då? Upp, tänder alla lampor, letar rätt på den lilla lilla tuben med munsårskräm från typ 2003 som förmodligen helt har tappat sin verkan. Jag har inte haft ett munsår på flera år. Kanske är det en förkylning på gång eller kanske är det ett tecken på att jag varit stressad av lägenhetsaffärerna och annat... Hur som helst så var det svårt att somna om efter det. Lilla bebis verkar - ta i trä - ha ungefär samma dygsnrytm som jag så jag har än så länge inte blivit störd av allt för mycket sparkande på nätterna.

Vi håller på att sälja ett vitrinskåp och ett skrivbord via Blocket. Ikväll ska vi förhoppningsvis bli av med båda sakerna. Spekulanter har ringt och sagt att de vill komma och titta/hämta.

Igår var det sista programmet av Mästarnas mästare. Per Elofsson segrade helt rättvist. Jag hoppas att det blir en ny säsong av programmet nästa år. Vilka idrottsmän skulle man helst se där då...
  • Björn Borg
  • Ingemar Stenmark
  • Frank Andersson
  • Peter Forsberg
  • Magdalena Forsberg
  • Annika Sörenstam
  • Pia Sundhage
  • Kajsa Bergqvist
  • Malin Ewerlöf Krepp
  • Pernilla Wiberg
  • Marie-Helen Östlund
  • Gunde Svan
  • Torgny Mogren
  • Stefan Holm
  • Tony Rickardsson
  • Stefan Edberg
  • Mats Wilander

Och så vidare..................Listan kan nog göras hur lång som helst.

Inga kommentarer: