tisdag 3 mars 2009

Västsvenska indianer vs Norrbottniska björnar

Det blev - något oväntat - Frölunda som motståndare för Luleå Hockey i kvartsfinalen. Västsvenska indianer mot Norrbottniska björnar. 4-1 till Luleå i matcher under seriespelet men av dessa var det bara en match som Luleå vann överlägset. Resten var alltså mycket jämna tillställningar.

Vad krävs då för en Luleåvinst?
  • Att Mattias Modig håller en hög och jämn nivå.
  • Att Lubos Bartecko kommer igång. Han brukar trivas mot Frölunda så det finns goda förutsättningar för det.
  • Att försvarsspelet håller ihop.
  • Att Omark, Harju och Lavander fortsätter leverera.
  • Att vårt power- och boxplay fungerar.

Och så vidare... jag kan nog räkna upp hur många "framgångsfaktorer" som helst. Det beror ju dock inte bara på vad Luleå sysslar med. Det beror ju även på vad de goa gubbarna från Götet ställer till med.

Tyvärr missar jag och min make andra och tredje matchen. Orutinerat nog har vi bokat in en resa till Madrid då. Så här i efterhand förstår jag inte hur jag kunde lägga resan då... Jag överlever väl förhoppningsvis planeringsmissen och får en annan häftig upplevelse istället, fotbollsderby mellan Real och Atletico!

Inga kommentarer: