fredag 27 mars 2009

Säsongsavslutningar

I helgen är det sista världscupstävlingarna för säsongen för skidskyttarna. Den vanliga skidåkningen är redan slut liksom alpin skidåkning. Det blir lite trist när allt slutar. Snart är också hockeyn slut - även om jag inte bryr mig så mycket så är det ändå trevligt att titta ibland.

Helena Jonsson har chans att vinna skidskyttevärldscupen, det trodde jag inte inför den här säsongen men hon är stabil och har framför allt förbättrat sin skidåkning på ett formidabelt sätt.

Ikväll slutar också Let's Dance. Jag hatar att erkänna det men jag har faktiskt sett en hel del av vinterns/vårens program. Det är ju ett program helt utan mening men ibland behöver det man tittar på tydligen inte ha så mycket mening...

Imorgon kväll kl. 20.30 är det Earth hour, en manifestation för klimatet där tanken är att man ska släcka ner all belysning under en timme. Mitt i VM-kval fotbollen med andra ord. Nu tänker inte jag släcka ner några lampor men om man deltar - innebär det att man inte får se på TV heller?

Nu är jag hungrig (igen), måste äta lunch snart. Over and out för den här gången.

Inga kommentarer: