måndag 16 mars 2009

Lista

Ibland kan det vara kul med listor. Denna hittade jag på någon okänd blogg...

Klädsel
Vad har du på dig idag: svart och grå resårkjol från H&M, svart topp från Esprit, svarta tights från Gina Tricot, tjockiskofta från Polarn o Pyret.
Vad använder du just nu för skor: bruna stövlar.
Favoritfärg på kläder: har flera - svart, vitt, ljusblått, rosa, vinrött, mörkblått osv.

Senaste person som
Sov i din säng: jag själv.
Du pratade med: en kollega.
Du delade en drink med: det var så länge sedan jag drack drinkar men kanske var det maken när vi var på USA-resan i september 2008.
Du gick på bio med: maken, svägerskan och hennes make.
Du gick på stan med: maken.
Skällde på dig: antagligen maken också men det var nog inte så farligt för jag har inget starkt minne av det.

Senaste
Låt du hörde: Ring of fire med Johnny Cash.
Film du såg: Bluffen, The Hoax, med Richard Gere.
Mat du åt: blodpudding till lunch (järnbrist...).
Kram: min make imorse.
Puss: min make.
Fest: för ett par helger sedan då vi var på bröllop.
Känslan: Trötthet (järnbrist...).
Ilska: kanske någon i trafiken i helgen eller så var det nog domare Sjöberg efter fjärde matchen mot Frölunda i onsdags förra veckan.
Resa: Madrid förra helgen.
Glädje: jag är glad och lycklig varje dag.
Dröm: kommer inte ihåg.
Boken du läste: just nu läser jag Den inre kretsen av Mari Jungstedt (första gången jag provar på att läsa böcker av henne).
Personen du träffade: en kollega.
Personen du pratade i telefon med: en jobbsökande.
Personen du fick sms av: någon som jobbar på Eniro 118118 fast det känns lite opersonligt. Annars var det min make.
Gången du åt en 7-eleven korv: tror aldrig jag har gjort det.
Gången du var utomhus: på lunchen.
Gången du sov: på lunchen (järnbrist...).
Gången hela din familj åt middag tillsammans: igår åt jag, min make och bebis som bor i min mage middag tillsammans men med resten av min familj (föräldrar och bror) var det nog mellan jul och nyår.
Saken du köpte: en body till en drygt 6 månader gammal tjej från Lindex.

Inga kommentarer: